Üleminek elektroonilisele dokumendihaldusele - ülevaade

Muudatused asjaajamises. Üleminek elektroonilisele dokumendihaldusele tähendab enamasti nii organisatsiooni kui ka töökorralduse muutmist. Nii on asjaajamise korrastamiseks enamasti vaja uuesti üle vaadata või kehtestada asjaajamiskord ja dokumentide loetelu. Asutuse dokumendihaldusprogramm sisaldab ka mitmeid muid tegevusi. DHP käigus on loodud mitmeid dokumente, mis aitavad selliseid muudatusi ellu viia. Ülevaade asutuse dokumendihaldusprogrammi sisust ning abistavate dokumentide ülevaade.

Etapid. Ülemineku võib jaotada järgmisteks etappideks:

Etappide täpsem kirjeldus

Pädevusalad. Et üleminek toimiks, peaksid seda toetama nii asutuse juht, asjaajamise eest vastutaja, IT juht, dokumendihalduse tugiisikud kui ka kasutajad. Asutuse juht jälgib asutusesise projekti arengut, on algataja ja töötajate motiveerija. Asjaajamise eest vastutaja juhib projekti ja planeerib kasutajate koolitust. IT juht tagab projektijuhtimise ja tehnoloogiliste rakenduste juurutamise vastavalt projekti vajadustele. Dokumendihalduse tugiisik viib ennast põhjalikumalt kurssi süsteemi töö- ja haldamise põhimõtetega, osaleb arendustegevuses, katsetab süsteemi ja selle haldustegevusi, annab tagasisidet, toetab teisi kasutajaid. Kasutaja osaleb arendustegevuses, katsetab süsteemi, annab tagasisidet. Pädevusalad erinevatel süsteemi juurutamise etappidel.