Üleminek elektroonilisele dokumendihaldusele - muudatused asjaajamises

Üleminek elektroonilisele dokumendihaldusele tähendab enamasti nii organisatsiooni kui ka töökorralduse muutmist. Muudatuste eesmärk on muuta olemasolev süsteem efektiivsemaks ning paremini korrastatuks. Eriti vajalikud on muudatused siis, kui organsatsiooni haldusalas on mitmeid asutusi, kelle dokumendihaldus peaks olema seotud (näiteks, dokument saab kooskõlastused mitmest asutusest). Efektiivseks asutuste vaheliseks elektrooniliseks dokumendihalduseks peavad reeglid, protseduurid ja andmed olema hästi kooskõlastatud.

Asjaajamise korrastamiseks on enamasti vaja uuesti üle vaadata või kehtestada asjaajamiskord ja dokumentide loetelu. Asutuse dokumendihaldusprogramm on siiski laiem mõiste. Dokumendihalduse standard ISO 15489 näeb ette, et organisatsioonid peaksid sisse seadma ja juurutama ulatusliku dokumendihaldusprogrammi, mis sisaldab:

Riikliku dokumendihaldusprogrammi käigus on loodud mitmeid dokumente, mis aitavad selliseid muudatusi ellu viia. Siinkohal on esitatud valik dokumentidest, mida asutused saavad oma asjaajamise korraldamiseks kasutada:

 Üleminek elektroonilisele dokumendihaldusele - üldkirjeldus